Sekadar Renungan...

Usah dipersoal "Mengapa" dan "Kenapa",lantaran kita tidak mampu mengubah realiti, Bukankah takdir akan sentiasa mengatasi tadbir? Tunduk dan akurlah pada takdir dengan mengatur sebaik-baik tadbir"

Monday, August 30, 2010

Ku damba maghfirahMU..

Salam ramadan...
Rasanya dah terlalu lama mendiamkan diri semenjak melibatkan diri dalam alam kerjaya...alam pengajian berubah ke alam kerjaya..terasa terlalu pantas masa berlalu.berlalu dan terus berlalu..mungkinkah dimanfaatkan masa yang berlalu..mgkin semua yang berlalu dipahat dihati..bkn utk dikenang..tpi untuk dijadikan simpanan bekalan buat pedoman dihari mendatang

20 ramadan.
Alhamdulillah..masih berpeluang menikmati nikmatnya ramadan..20 hari berlalu..seakan ramadan cuma datang seketika..datangnya cuma sekelip mata..tanpa aku sempat menghabiskan sisa sisa ramadan dengan amalan yang sepatutnya..terasa diri terlalu lemah..tidak mampu berjuang sehabisnya..

Kini ramadan bersisa 10 hari cuma..ingin mencuri peluang sebanyaknya..tapi ntah mengapa..hati ini seakan keras.ingin ku tangiskan segalanya..namun mengapa tangisan itu seolah2 tidak didasar hati..mengapa tangisan itu tidak seperti dulu.seakan hati ini diselaputi sesuatu yang sukar untuk diuraikan..TUHAN ku..mungkin kah ini tanda..ENGKAU tidak menerima lagi..mungkin ini tanda hati ini cukup hitam sehingga kan segalanya seolah-olah terhijab..

Seakan diri terlalu kerdil dihadapanMU..MALU bertandang..ntah dimana harus ku hadapkan..ntah dimana harus ku adukan..dimana harusku luahkan..menangisi segala yang berlaku..

MALU semakin menebal..
MALU..kerna aku tahu rintih ku cuma seketika...
bukan sekali rintihku bertamu..hari ini aku menangis
Kemudian Aku mula alpa..aku mula lupa..
Engkau yang beriku kekuatan juga kedamaian
kemudian aku merintih semula
Meminta semula dikurniakan kekuatan dan kedamaian
yang aku siakan
kata mereka..
Itu lah insan..
Tapiiiii..layakkah aku sedemikian rupa...

Ya Rahman Ya Raheem,
ENGKAU lah tempat aku mengadu..
Mustajab atau terhijab ?
ya ALLAH..hanya padaMU
ku berserah..hanya ENGKAU mengerti segalanya..

YA Robbul izzati..
Aku cuba mendekatiMU..
namun mengapa terasa seolah ENGKAU semakin jauh..
Mungkin kah aku tidak layak meraih cintaMU

Ya ALLAH..
Mungkin kah dosa itu terlalu besar tuk engkau menilainya..
Aku yakin YA ALLAH..
engkau tdak akan membiarkan aku sendiri.
Kerna engkau kaya dengan kasih sayang dan
Maghfirah MU kan terbuka untuk kami...

Tapi
Mengapa ya ALLAH..
Mengapa kadang ia tidak lahir dari hati kecil ini

YA Allah..YA Rahman..
Berilah aku peluang untuk sentiasa bersama MU..
Berilah aku peluang tuk mengisi malam mu
Memohon maghfirahMU..
Kurniakan aku waktu
Agar dapat ku merintih tangis kepada MU..
Kerna ku yakini
Engkau rindukan rintih tangisku
yang dulunya berpanjangan..
CINTA..
-Jangan kau pergi,mataku kabur mencari,hadirlah dalam hidupku-
CINTA JANGAN PERGI
-Bila langkah ku cuba untuk mengejar DIRIMU-

No comments:

Post a Comment