Sekadar Renungan...

Usah dipersoal "Mengapa" dan "Kenapa",lantaran kita tidak mampu mengubah realiti, Bukankah takdir akan sentiasa mengatasi tadbir? Tunduk dan akurlah pada takdir dengan mengatur sebaik-baik tadbir"

Sunday, February 7, 2010

PiCniC DePaN RuMah

Hari yang menghepikan..Click Me~
sebab malam ni malam best dari yang sebelumnya..spent masa ngan adik2 ngn kak ipar juga anak buah aku memanggang Lokan depan rumah..

hurmm..kdang2 benda yang diluar dari planning tu lebih best dari yang di rancangkan..Click Me~
pas habis sesi kak yun belajar mengaji..kami pun mula projek menghidupkan saki baki bara mask dapur kayu petang tadi..

asalnya..nak makan besa je..tiba datg resepi baru dari adik aku..LOKAN masak stim..sedap rupanya masakan adik aku ni..
Click Me~


sambil2 menunggu masak tu..kami perabis langsat yang dipetik belakang rumah..(skg ni zaman pkok langsat bebuah..alhamdulillah walaupun cuma ada 2 pkok..itu lebih baik dari takde..Alhamdulillah..ku syukuri nikmatMU..)

ingatkan picnic kami2 je..tup2 datang pulak tetamu baru tem kak ipar aku amik makann kat dapur.. sekalinya picnic kami malam tu disertai oleh 5 ekor rakyat kucing dirumah aku..ayooyoy..lu mau itut juga ka miaw..memew.

Click MeClick MeClick MeClick Me~

tapi yang tak bestnya tu..masa tengah nak makan tu..dengar lah bunyi yang pelik..heran heran..since sebulan ni,maghrib je..orang dah tak kuar rumah..kami pulak siap duk makan2 kat di luar rumah..

smua org takut,,mengikut riwayat yang sahih dan mutawatir..ada orang kg ni dah minginggal sence sebulan lalu..tapi tem dah nak dikafan kan tu..tetiba bangun balik..ade 2 ekor pulak..rupanya..hamba ALLAH tu ada pelihara saka..sejak dari aritu suka jalan keliling kg..(apapun semoga ALLAH mengampun kan dosa hamba ALLAH tu)

alamakk..dah tenagh malam ni..aku sorang je tak tido lagi..aduss..toing...Click Me~
Click Me~hurmmm..
konon..aku nak tido..sekalinya aku layan fcbuk lagi..hahahha

hurmm..apalah cita aku nikan..cam takde point..kehekhe..Click Me~
ehh..ade lah..the moral value is..jan pelihara saka..nanti tak diterima bumi..

Click Me-bila jirul mengetuk keybord-

No comments:

Post a Comment