Sekadar Renungan...

Usah dipersoal "Mengapa" dan "Kenapa",lantaran kita tidak mampu mengubah realiti, Bukankah takdir akan sentiasa mengatasi tadbir? Tunduk dan akurlah pada takdir dengan mengatur sebaik-baik tadbir"

Wednesday, February 24, 2010

Alhamdulillah

بسم الله الرحمن الرحيم
{وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ} [إبراهيم :7
"Dan tatkala Tuhanmu memberitahu "Demi sesunggunya! jika kamu bersyukur nescaya akan ku tambahkan nikmatku kepada kamu,dan demi sesungguhnya!jika kamu kufur ingkar maka sesungguhnya azabku amatlah pedih"
Syukur itu hanya layak buatMU..memberikan ku peluang..kembali berbakti menyebarkan ilmu MU yang teramat luas..ALHAMDULILLAH..sujud syukur ku buat MU ya ILahi memberikan ku rezeki untuk ku juga keluarga tersayang..semoga rezeki ini dapat mendidikku juga membawaku lebih mendekatiMU..Benarlah
ALLAH sengaja melambatkan rezeki kita,supaya bila akhirnya rezeki itu diperolehi..kita akan lebih tahu untuk bersyukur.
Kalau bukan kerana semalam kami diuji..diuji dengan kepayahan,kesakitan juga penantian ..mana kan terasa nikmat syukur dan bahagia di akhirnya...
"Terima kasih buat mak dan ayah..Din,Ana,Aina,Rina,kak Yun,dan adik-adik juga kawan kawan di kejauhan seberang lautan,atas doa dan harapan juga sokongan yang tidak putus putus untuk kami semua..salam sayang buat kalian semua..
Click Me~Click Me~Click Me~
Alhamdulillah..2 minggu lepas..aku dan kakak aku lulus exam SPA,dan 2 hari lepas aku lulus temuduga GSTT Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK) sbg calon simpanan dan valid sehingga hjg thun.
Insyallah ada kekosongan akan di panggil..(walaupun calon simpanan tapi aku bsesyukur sangat..sebab aku rasa kan aku tak layak memandangkan semua soalan interview aku tak dapat jawab..seperti yang aku katakan dalam post aku sebelum ni) majority dapat calon simpanan,,mybe 200 kekosongan tu dorang dah amik budak UPSI tau education takpe mereka lebih layak dari kami,dahulukan yang lebih afdhal tu lebih baik..
Click MeClick Me~Click Me
24 feb 2010..
ALLAHAMDULILLAH..padaMU ku rafakkan syukur..sekali lagi aku berjaya dalam interview baru2 ni bagi mengisi kekosongan GSTT tuk subjek Pendidikan Islam..tapi kali ni aku tidak lagi di Sekolah lama..aku dapat sekolah dekat pedalaman sikit..dekat Sekolah Anjung Teduh Skim Felda Sahabat 2. lahad datu..lebih kurang sejam lebih dari rumah aku..nun jauh dalam ladang kelapa sawit..aku tak kisah semua tu.dalam kelapa sawit ke..dalam kebun koko ke..dalam kebun kubis pun aku tak kisah..apa yang pasti,,ku yakini
PASTI ADA HIKMAHNYAClick Me
ALLAH tidak sembarang meletakkan aku di sesuatu tempat..
Click MeTUHAN ADA JANJINYA..
walaupun GSTT ni just 6 bulan..aku tak kisah..yang penting pengalaman
lebih baik bersyukur dari tersungkur..akhirnya..
tiada lafaz yang mampu ku ucapkan tika ini..melainkan..ALHAMDULILLAH..
(ups...means Kursus GEMS di sarawak terpaksa di batalkan)
-Renungan buat kita yang alpa-
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ} [البقرة: 152]
"Ingatlah kepadaku.nescaya aku akanmengingati kamu dan bersyukur lah dan janganlah kamu kufur"
-Iktibar Kehidupan-
"kalau memandang bintang dilangit,jangan lupa rumput di bawah"

Salam syukur dari akuClick Me


No comments:

Post a Comment