Sekadar Renungan...

Usah dipersoal "Mengapa" dan "Kenapa",lantaran kita tidak mampu mengubah realiti, Bukankah takdir akan sentiasa mengatasi tadbir? Tunduk dan akurlah pada takdir dengan mengatur sebaik-baik tadbir"

Thursday, September 3, 2009

SaaT Aku MeRinDuiMu...

Ntah dimana patut ku mulakan..tatkala hati merinduimu..tika semua kenangan bertamu..tersenyum sendiri..namun kadang kesedihan bertamu..

060909..masuk tarikh ni..tepat kol 130pm.bermakna genap 4 tahun syue dah pegi..pegi meninggalkan segalanya di sini..pergi tanpa aku sempat bertemu..tanpa aku sempat menghulur maaf ..dan hanya menerima panggilan berita pemergiannya setelah syue pergi dengan tenangnya..

sedar tak sedar..dah begitu lama syue pegi..hari ini aku berdiri sebagai seorang guru..walaupun hanya bertitle kan.."guru sandaran tidak terlatih"aku selalu membayangkan..seandainya syue ada lagi..syue jadi apa ya..??aku dapat rasa syue pun memilih jalan cam aku..sebab syue pernah cakap..walau apa pun jadi..
"syue nak jadi seorang guru"



aku rasa syue mg sesuai tuk jadi seorang guru..sesuai dengan sifatnya yang penyayang..hehehe..bukan cam aku ni..keras semacam..garang semacam..hahaha..bila sebut pasal ni..teringat dulu...
syue selalu cakap..kadang2 ada je kawan syue kata dorang pelik..syue lemah lembut..aku ganas semacam..tapi kami leh jadi best friend..hahhaha..tapi kami ada jawapan..actually perbezaan itu lah yang buat kami lebih dekat dan ceria..hurmmm..syueeee..tau kah aku rindu syue skg :-(
masa disekolah..kadang aku pelik apsal aku selalu ingat syue..pelik kenapa aku terlalu alert dengan hal2 yag ada kait nya ngan syue..rupanya baru aku sedar..skg dah masuk september..dah dekat 0609..tiap kali camtu..aku mula fikir..ada sumting yang aku sedihkan..rupanya..hal tu buatkan aku rindu ngan seseorang..ya aku tau,,masa tu aku rindu syue..lebih lebih lagi sekarang..saaat aku down..saat aku memerlukan seorang sahabat tuk aku kongsikan segalanya...
papun..aku tetap bersyukur..kerna ALLAH berikan aku kawan kawan yang betul2 memahami..TUHAN maha adil..DIA tahu kadang aku tidak mampu sendiri..menyimpan segalanya dihati..tanpa berkogsi..lebih2 lagi skg..semua kawan dah jauh..masing2 dah ada hala tuju..



TERIMA KASIH buat sahabat sahabat tersayang..Kak Rosni,Kak suziyah,Kak Suriani,Kak Agnes,Kak Rukizah,Zaffirah.. yang banyak bantu selama ni..yang sudi bertanya kabar bapa yang tengah sakit..yang sudi menenagkan saat segalanya tidak mampu disimpan sendirian..aku pun tak tau napa kadang aku kalah dengan ujian..mgkin ni pertama kali bapa sakit teruk camtu..lebih2 lagi..aku sebagai anak..tapi masih tidak mampu berkorban sepenuhnya.. juga TERIMA KASIH buat Arman yang penah bantu hantar bapa p klinik aritu..
huhuh.pasni 160909..semua kawan LM habis praktikal..meninggalkan kami bertiga..huhu..pasni sunyi lagi..doaku moga persahabatan ini tiada hujugnya..walaupun ada diantara kita berlainan agama..semua tu bukan peghalang tuk kita terus bersahabat hingga ke akhirnyaaa..apapun terjadi KITA TETAP SAHABAT...KITA TETAP KAWAN...
syue..arini aku ada penggantimu..tapi hari esok mereka pergi,,meninggalkan semua kenangan di SK PEKAN LAHAD DATU 1...aku berdoa moga mereka tetap jadi penggantimu..setelah mereka mengembalikan senyum itu selepas pemergianmu..sayang syueee..rindu ngan syueee:-(
Al-fatihah buatmu sahabat tersayang..semoga rohmu sentiasa dicucuri rahmat dariNYA..semoga dirimu bahagia dan bersama mereka yang beriman dan bertaqwa padaNYA..salam sayang buatmu sahabatku..
I TRY SO HARD TO TELL THAT U'R GONE..BUT..I CAN'T....
apapun,,yang pergi tetapkan pergi..yang tinggal teruskan perjalanan..teruskan perjuangan..
p/s..tetiba teringat msa tgok jenazah syue di kamar jenazah hospital port dickson..syueeee..hanya DIA mengetahui...rindu ngan syueeee..:-(
tak lama lagi konvo...konvo yang sayu..syue tiada..dulu syue selalu bayangkan bila kami 2 dah konvo...syue..trima kasih atas pesanan terakhirmu..akhirnya aku berjaya menghabiskan sisa2 berbaki di uia walau tanpamu disana..

No comments:

Post a Comment