Sekadar Renungan...

Usah dipersoal "Mengapa" dan "Kenapa",lantaran kita tidak mampu mengubah realiti, Bukankah takdir akan sentiasa mengatasi tadbir? Tunduk dan akurlah pada takdir dengan mengatur sebaik-baik tadbir"

Monday, September 7, 2009

Accident

Hurmm.baru bangun,,hahha awalnya aku lena malam ni,tak sedar 830pm aku dah mula lena di katil khas aku kusyen kat ruang tamu..sejak aku balik aku tak suke nak tido dalam bilik..kusyen tmpat aku duk skg nil ah tempat aku..orang bujang,,,hehehe

Tapi skg dah kol 1120pm..bangun je tadi apalagi kenalah sambung kewajipan sebagai suri rumah ni..hahah..masak hidangan tuk sahur pagi nanti..aku masak simple je..sayur kangkung dan ikan goreng..sahur tu tak leh lah melantak sangat,,biar sikit asal berkat..sesuai dengan hadith nabi….

Papun arini aku bukan nak cite pasal kangkung ke,pasal ikan goreng..tapi aku nak cite pasal kawan aku sorang ni.Arman..malang juga nsib arman..ari ni aku di kejutkan dengan berita arman accident..terus terang aku mg kecut gile..tapi aku pun tak faham awat masa agnes bagitau aku selamba je..betapa egonya aku masa tu..tapi hati ni TUHAN je yang tahu..



Mana aku tak kecut..2 minggu lepas baru je aku mimpi kak Rosni,kak suriani,agnes ngan arman accident..bile dah accident tu aku jerit nama dia sb dia yg driving..tem tu juga aku tekejut dari tido aku..malam tu aku sedar aku tido tapi aku tau aku menggeletar..

aku paling takut mimpi kawan aku accident..SYUE pegi meninggalkan kami sebab accident..tanpa aku sempat berjumpa utk kali terakhir utk menghulurkan MAAF..sejak kejadian tu aku paling takut dengar accident..apatah lagi arman accident 070609..sedang semalam aku baru menghitung 060909 genap 4 tahun pemergian arwah syue sebab accident.


-kenangan dengan syue..sayang syue-
pernah sekali tu aku mimpi kawan baik aku accident..nun jauh tang mesir tu..hahah..mana aku sedar rupanya dalam tido aku bag sms..”nanti saya call awak angkat ya” bagun je dari tido..aku fikir balik..biar betul natut accident..lama aku senyap..aku masih keliru..rupanya baru aku tau aku mimpi..

hurmm..fobia punya pasal..mana kah tidak,,accident ni mengejut..kalau orang tu pegi kita dah nampak sakit..at least kita dah sedia kan..tapi kalau baru sejam jumpa..tetiba pegi..huhuhu..TUHAN je yang tahu..

Anyway buat Arman..”as-sobru minal iman” kan hang selalu cakap sabar tu kan separuh daripada iman..so TABAHkan hati..alhamdulillah tiada kemalangan jiwa..tapi mg kasian..bumper dan tayar pecah..tangki air bocor..hang bawa laju kah arman..kalau sampai pecah tu..kompom!!

“camna ni man..ari tu baru kata hang dah terror..xpa xpa..no body is perfect kan”

Btw..benda dah jadi..nak putar pun tak dapt.nak marah pun tak guna,,akhirnya Cuma cari jalan penyelesaian..apapun yang pasti .. semoga ni jadi pengajaran buat kita semua .

"jan sedih bro..HIDUP MESTI TERUS..HIDUP KENA CERIA"

-hahah.aku saje buat ni..sebab aku tau mana dia tau blog aku.hahahaha.-

-lagi satu aku pelik apsal aku kurapak semenanjung tengah malam ni..heheh..malas lah mau edit..sebab aku bukan seorang editor-

Buat renungan

ALLAH TIDAK AKAN MEMBEBANI SESEORANG MELAINKAN SESUAI DENGAN KESANGGUPANNYA DAN IA MENDAPAT PAHALA DARI KEBAJIKAN YANG DIUSAHAKANNYA DAN MENDAPAT SIKSA DARI KEJAHATAN YANG DIKERJAKANNYA”-al-baqarah:286-

“Kedamaian jiwa akan hadir ,jika kita memahami bahawa kesusahan dan dugaan hidup itu menandakan kerinduan ALLAH pada kita dan meyakini bahawa bersama kedukaan itu akan timbul kebahagiaan

p/s -lambat dapat save post ni..dari tarikh yag diriwayatkan..line nya pasal-


No comments:

Post a Comment